Strona poświęcona Elizabeth Gaskell

sobota, 14 listopada 2009

Wyznania pana Harrisona, rozdz. 28

Rozdział 28

Pan Morgan wyszedł do mnie. Dobry stary człowiek.
Łzy płynęły po jego policzkach. Nie mógł mówić, ale ściskał moje dłonie. Nie potrzebowałem słów. Zrozumiałem, że ona czuje się lepiej.

- Doktor Hamilton powiedział, że to było jedyne lekarstwo, które mogło ją uratować. Byłem starym głupcem, proszę pana. Proszę o wybaczenie. Pastor dowie się o wszystkim. Bardzo pana przepraszam, jeśli byłem obcesowy.

Wszystko zaczynało się obracać na dobre od tego czasu. Pan Bullock złożył mi wizytę, by przeprosić za swój błąd i wynikające z tego konsekwencje. John Brouncker wrócił do domu, dzielny i w dobrej formie.

Ale panna Tomkinson nadal znajdowała się wśród moich wrogów, a pani Rose za bardzo, jak się tego obawiałem, w szeregach przyjaciół.


Tłumaczenie: Gosia
Zdjęcia pochodzą z miniserialu "Cranford" (BBC 2007)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz